2.9.13

Wisselkunst Riet Mangnus en Petra van den Eerenbeemt in Innovatiehuis

De wisselkunst expositie in het Innovatiehuis is uitgebreid met werk van twee nieuwe kunstenaressen:

Oerschelp, Geborgen
en Oh nee hè - Riet Mangnus
Zo laat al? - Michiel vd Laar

Riet Mangnus, keramiek en beeldhouwwerk
Zo zijn in de huiskamer, op het terras achter de Huiskamer en in het halletje werken van Riet Mangnus geëxposeerd, op bijgaande foto gecombineerd met een schilderij van Michiel van der Laar.

Lees het hele artikel in de Tweeterp 
Riet heeft als autodidact de klei ontdekt: "De ene keer volg ik een vooropgezet plan, de andere keer ontstaat het beeld al werkend. De met de hand opgebouwde vormen kunnen ingetogen zijn, maar ook uitbundig, zijn vaak figuratief, soms abstract. Hoewel ik regelmatig hoor dat ik echt een herkenbare stijl heb, is deze wat mij betreft nog wel steeds in ontwikkeling."

"Enkele jaren geleden ontdekte ik een nieuwe grote liefde: beeldhouwen. Een regelrechte openbaring. Anders dan klei geeft een steen zich niet zomaar gewonnen."

In het artikel in de Tweeterp op pagina 21 vind je meer achtergrond informatie over Riet en haar werk.

Petra van den Eerenbeemt, schilderijen zoals "Het stroomt" in de Huiskamer

Petra van den Eerenbeemt en Het Stroomt I en II
Petra van den Eerenbeemt is als kunstenares vooral een schilderes. Zij gaat vaak van een bestaande vorm uit in haar werk en zoekt daarbij de spanning op tussen figuratief en abstract. Petra laat het schildersmateriaal spontaan zijn werk doen maar manipuleert daarin naar een eigen vorm. 

Petra: “In mijn atelier in ’s Hertogenbosch werk ik momenteel aan een serie schilderijen waarbij ik op een intuïtieve manier mijn weg in het leven probeer te volgen. Er ontstaan blokkades en mooie paden, maar uiteindelijk een beeld dat “stroomt”. 

Naast schilderijen heeft Petra in het Innovatiehuis ook ansichtkaarten en sieraden geplaatst. Zie ook de foto op de Wisselkunstpagina.

Het werk van Riet en Petra, maar ook van de andere wisselkunstenaars, is van maandag tot en met donderdag te bekijken, kom gerust eens langs in het Innovatiehuis. 
Dit geldt ook voor het akoestische werk van Anja van Dongen in de Grote Sessieruimte, op dagen dat deze ruimte niet gereserveerd is door een groep.

Uitgebreide informatie over alle Wisselkunstenaars vind je op de Wisselkunstpagina op dit weblog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het invullen