9.11.15

Creativiteit en iDNA, duurzaam leren innoveren

Harry van der Schans heeft een boek uitgebracht over innovatie, maar vooral over de motor innovatie: creativiteit; het boek iDNA.

Er is inmiddels brede overeenstemming over het belang van denkvaardigheden en de andere 21e eeuwse vaardigheden zoals ondernemendheid en mediawijsheid. Hoe pak je dat nu aan? Hoe zorg ik ervoor dat studenten, medewerkers of leidinggevenden creatiever worden?
Met andere woorden: Hoe ontwikkel ik het iDNA, het innovatie DNA?

Hij presenteert zijn boek in het Innovatiehuis op vrijdagmiddag 27 november 
en gaat met de deelnemers aan deze Themamiddag op verkenning rond het thema.

In deze workshop geeft de auteur concrete handvatten voor het ontwikkelen van de creatieve mogelijkheden van medewerkers, studenten en docenten.  Samen met de deelnemers verkent hij hoe je iDNA zou kunnen inzetten bij de implementatie van denkvaardigheden in het onderwijs en hoe je organisaties duurzaam creatiever en innovatiever kunt maken.

iDNA is een leesboek, een inspiratieboek, een studieboek, een naslagwerk maar zeker ook een werkboek waarmee je onmiddellijk aan de slag kunt. Pascal Cools (algemeen directeur van Flanders DC) schrijft hierover in het voorwoord: ‘Making creativity happen’ is de slogan van Flanders DC. iDNA is wat mij betreft een basiswerk voor iedereen die professioneel aan de slag wil gaan om die slogan in het echt te realiseren.

Meld je nu aan, dan ben je zeker van een plaatsje.

Programma:
• Lunch vanaf 12.00 uur (optioneel )
• Opening om 13.00 uur
• Inleiding
• Presentatie van het boek iDNA door Harry van der Schans
• Workshop, concrete handvatten voor het ontwikkelen van de creatieve mogelijkheden met iDNA
• Afsluiting, eindtijd 17.00 uur.

Deze bijeenkomst is gevalideerd door registerleraar en levert 3 registeruren op.

Bijdrage:
€ 45,- excl. lunch (Ontvangst om 13.00 uur)
€ 60,- incl. lunch (Ontvangst om 12.00 uur)
De bijeenkomst wordt afgesloten met een netwerkborrel in de huiskamer van het Innovatiehuis.

Meld je aan via de online databank en kies voor de Themabijeenkomst Creativiteit en iDNA

4 opmerkingen:

  1. Dit lijkt mij zeer de moeite waard, ik ga mijn dan ook zeker inschrijven voor de workshop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Line, je kunt je aanmelden via de link in deze blogpost. Graag tot 23 september in het Innovatiehuis!

      Verwijderen
  2. Ik heb het boek al in huis. En ben meteen gegrepen door de mooie voorbeelden, citaten en voorbeelden. Bijt me nu vast in de interessante theorie. Ik wil mijn iDNA graag leren ontwikkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt je nog aanmelden Peter, via bovenstaand formulier! Graag tot ziens in Innovatiehuis.

      Verwijderen

Bedankt voor het invullen