12.6.12

Nu ook fotowerk als Wisselkunst

Irka Stachiw heeft haar kunstwerken 'gewisseld'

In de huiskamer hangt nu
'Een vroege lentemorgen in het Bossche Broek'

Na twee keer er aan schilderen liep ik al vast: zulke mooie tere tinten, ik durfde niet meer verder. Ik zette het schilderij aan de kant en begon aan een ander schilderij. De mooie tere tinten bleven me zodanig uitdagen, zonder dat ik wist wat ik er mee aan moest, dat ik het schilderij wegborg.
En daar stond ik dan bijna een half jaar later weer tegenover dit doek, met de winter en de prille lente van Nederland in mijn ziel. Met met veel meer moed, durf en “techniek” ging ik aan het werk. Het zou moeilijk worden om de oorspronkelijke late zomersfeer te bewaren. Het werk werd steeds aardser, met gelukkig toch nog dat tere in het licht.

Ook in de kleine sessieruimte hangt nieuw werk van Irka. Kom het gerust bekijken!

shirley welten toont tijdens de wisselkunst tentoonstelling in het Innovatiehuis vier fotowerken. Twee daarvan zijn in de huiskamer geplaatst: ‘onweer’ en ‘beschoten huis bosnië’ en twee in de vergaderkamer, namelijk ‘slaapkamerspiegel’ en ‘uitgedroogd meer kroatië’.
  
In het werk van beeldend kunstenaar shirley welten krijgt de kijker een ruimte aangeboden. Zoals alle ruimte, is deze ruimte tegelijkertijd vrij en begrensd. De stijl, het karakter en  eigene van het werk van shirley welten openbaart zich wanneer men in staat is om staande voor haar werk het betekenisvragende van deze vrijheid en de geboden betekenis die ontstaat door zijn begrenzing te ervaren.
vrijheid
U bent van harte welkom de ruimte in de werken van shirley bij het Innovatiehuis te komen ervaren.

Voor meer informatie over de Wisselkunst en de kunstenaars, kijk op de Wisselkunst pagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het invullen