21.9.12

Nieuwe Wisselkunst

Bezoekers van het Innovatiehuis kunnen weer genieten van nieuwe Wisselkunst. 

Vorige week heeft shirley welten "bloemen" neergezet in de huiskamer in de vorm van een 'lichtbak'. 
In de vergaderkamer is nog haar foto 'slaapkamerspiegel' en 'uitgedroogd meer in kroatië' (ook een lichtbak met foto) te zien.

Van Anja van Dongen hangt en staat er viltwerk in de huiskamer, waarbij ze QR code's heeft geplaatst, die direct verwijzen naar haar website.

In de erker van het CvI kantoor plaatste Anja haar Grasduintas, die ze maakte voor de Dutch Designweek 2011.
Slow-art
Het maken van vilt is een langzaam proces, de wol wordt plukje voor plukje op elkaar gelegd en tijdens het leggen worden vorm en kleur bepaald. Het leggen van een flinke tas kan wel 4 uur duren, daarna moet het ‘echte werk’ nog beginnen: het rollen, kneden, gooien, nog meer rollen, kortom: het vervilten.
Ter illustratie: de ‘grasduintas’ van het plaatje was inclusief de graspol 30 uur werk.

Van Leny de Vos hangen verschillende kleurrijke werken in de hal op de verdieping.


"wat ik zie met mijn ogen
kleur ik in mijn hart
mijn handen volgen lijnen
als de route van mijn bestaan
laag op laag doorleefd
mijn bestemming op doek"

Leny maakt ook persoonlijke schilderijen in opdracht, waarin ze zand, steentjes of een stukje kleding (verborgen) verwerkt. Zo krijgt een schilderij een bijzondere betekenis.

Wil je graag met Anja of Leny hun werk bekijken, maak dan een afspraak met hen voor een toelichting op hun werken in het Innovatiehuis.

Ook is er nog werk van Michiel van der Laar, Anne van den Heuvel en Miguel Huinder te zien. Voor meer informatie kijk op de pagina Wisselkunst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het invullen