31.12.12

Wisselkunst najaar 2012


In het najaar van 2012 was er 'wisselkunst' geplaatst van:

Anja van Dongen met oa. Andalusië

Anja is sinds 2002 bezig met het maken van vilt van de allerfijnste merinowol, het ontwerpen van kunstobjecten en gebruiksvoorwerpen van vilt.

"Vilten is voor mij overgave en ontdekken, een leerzaam proces van plannen en loslaten en daarbij zelf een stapje terug doen. Op die momenten dat het mij lukt om het materiaal zoveel mogelijk zelf te laten werken, kom ik het vaakst tot verrassingen en ontdekkingen, die ik van te voren niet had kunnen bedenken. Het vilt vormt zichzelf onder mijn handen en dat is altijd weer een wonderlijk proces."

In de erker van het CvI kantoor staat Grasduinen (vilten tas met vilten graspol), in de huiskamer hangen en staan enkele kunstobjecten van vilt, maar ook van andere materialen. Al haar werk is voorzien van een QR code, die verwijst naar verdere informatie over het werk op Anja's website.

presenteerde tijdens de wisselkunst tentoonstelling o.a. haar viltreliëf Acoustic Couture & een aantal werken uit de collecties Divine Acoustics & Home Couture
Met haar veelzijdige werk weet ANNE VAN DEN HEUVEL te 'ont-saaien'. Zij laat ruimtes communiceren door het geraffineerde gebruik van kleur, materiaal en vorm in combinatie met de intrinsieke eigenschappen van de omgeving. Op die manier schept ANNE VAN DEN HEUVEL (aan)sprekende woon- en werkplekken die mensen omgeven, inspireren en motiveren. Anne van den Heuvel verstaat de kunst om haar creaties onderdeel te maken van het alledaagse. Daardoor wint het 'gewone' aan kleur en wordt het aangenamer en spannender. De wandkleden en textiele muurobjecten van Anne van den Heuvel voegen warmte en sfeer toe aan woon- of werkomgeving.

In de Sessieruimte plaatste Anne haar vilten muurkunstwerken ACOUSTIC COUTURE (zie foto) en wandkleden GESPREKSSTOF uit de collectie 'Divine Acoustics', die niet alleen warm en zacht zijn, maar naast de monumentale uitstraling ook een sterk geluiddempende werking hebben. Deze gunstige akoestische werking verbetert de klankkleur van de Sessieruimte van het Innovatiehuis. Een lust dus voor het oog en voor het oor!
In de hal beneden en de vergaderkamer hangen ook enkele werken uit de collecties Divine Acoustics & Home Couture van Anne. Kom het gerust bekijken, voelen en ervaren!

Bezoekers van het Innovatiehuis kunnen weer genieten van nieuwe Wisselkunst. 

Ook heeft shirley welten "bloemen" geëxposeerd in de huiskamer in de vorm van een 'lichtbak'. 

In de vergaderkamer was nog haar foto 'slaapkamerspiegel' en 'uitgedroogd meer in kroatië' (ook een lichtbak met foto) te zien.








Van Leny de Vos hangen ook in 2013 nog verschillende kleurrijke werken in de hal op de verdieping.


"wat ik zie met mijn ogen
kleur ik in mijn hart
mijn handen volgen lijnen
als de route van mijn bestaan
laag op laag doorleefd
mijn bestemming op doek"

Leny maakt ook persoonlijke schilderijen in opdracht, waarin ze zand, steentjes of een stukje kleding (verborgen) verwerkt. Zo krijgt een schilderij een bijzondere betekenis.


Dit werk is inmiddels niet meer aanwezig in het Innovatiehuis. Mocht je interesse hebben, neem dan contact op met de kunstenaars zelf via de link bij hun naam.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het invullen