1.1.13

Wisselkunst van Leny de Vos


Leny de Vos exposeerde schilderijen oa. 'verbonden zijn met...' in het Innovatiehuis van september 2012 tot mei 2013,

"Ik werk graag zonder vooropgezet doel.
Puur, vanuit gevoelens en ervaringen die in mij onstaan, soms sluimerend aanwezig zijn en pas echt zichtbaar worden op doek.
Beelden die in composities en kleur mijn verhaal vertellen: de wandeling in Limburg, het uitwaaien in Normandië. Maar ook de zorg voor mijn kinderen en kleinkinderen, evenals de euforie van mooie momenten in mijn leven. Gevoelens, gebeurtenissen die mij raken en mijn doeken kleuren in een proces waarbij ik me steeds onbewust afvraag, wat voeg ik toe en wat laat ik weg. Acryl laag op laag en met gebruik van natuurlijke materialen die ik op eerdere strooptochten heb verzameld.
Na de laatste streek laat ik los wat ontstaan is. 

De abstractie van mijn werken, geeft ruimte aan eenieder om zijn gevoel te laten hechten aan dit beeld. Loslaten, betekent voor mij ook, dat het werk zich mag verbinden aan het leven van een ander, eenieder die zich geraakt voelt of zich herkent in de lijnen, kleur en dynamiek van mijn werk. Een bestemming op doek."

In de hal boven hing ook 
'Spring is in the air'

"wat ik zie met mijn ogen
kleur ik in mijn hart
mijn handen volgen lijnen
als de route van mijn bestaan
laag op laag doorleefd
mijn bestemming op doek"





Leny maakt ook persoonlijke schilderijen in opdracht, waarin ze zand, steentjes of een stukje kleding (verborgen) verwerkt. Zo krijgt een schilderij een bijzondere betekenis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het invullen