13.3.13

Kleurrijke nieuwe Wisselkunst van Eric van Boxtel


Best Banana Sales met Eric van Boxtel
In maart 2013 heeft Eric van Boxtel, in navolging van zijn atelier-genoot Eduard Linders, de wanden in de Huiskamer in gebruik genomen. 

In zijn beeldend werk maakt Eric  gebruik van de alledaagse wereld om hem heen. Hij verzamelt beelden en teksten en vermengt dat met persoonlijke gedachten en herinneringen. Al schilderend en tekenend ontstaat er een gelaagde wereld waarin de oorspronkelijke beelden nieuwe betekenissen lijken op te roepen. Zijn stijl is kleurrijk, spontaan en constant evoluerend. 



Eric exposeerde in april – mei 2013
vier kleurrijke schilderen in de Huiskamer, waaronder Pinchito.

"Televisie, verkeersborden, verpakkingen, cartoons, internet, typografie, advertenties... Allerlei beelden vechten om onze aandacht. Alles kan me inspireren. Als een spons neem ik alles in me op, filter het tot wat bruikbaar is en transformeer het naar mijn eigen beeldtaal. Het is een constante speurtocht naar interessant materiaal. Dat kan van alles zijn; een afbeelding in een folder, teksten op muren, een verpakking, een songtekst of een reclameslogan. Ik zet de wereld naar mijn hand in mijn eigen stijl. Ik heb mijn schetsboek altijd bij de hand, geen idee gaat verloren. Zonder al te veel vragen te stellen begin ik met verf, stift, potlood, krijt, aan een gelaagde beeldenstroom die komt en gaat, die aangevuld en deels weer weggeschilderd wordt. Zo associeer ik verder tot het een soort van betekenis vindt. Alhoewel ik daar geen nadruk op wil leggen. Mijn werk moet allereerst ook mijzelf verrassen".

Na het rustige werk van Eduard Linders, Eric's atelier-genoot, geeft dit werk de Huiskamer een heel andere sfeer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het invullen