19.10.15

Aan de slag met Gamification!

CvI spelkaart bij Themamiddag Gamification
Gamification… je hebt er misschien ooit al eens van gehoord:
het toepassen van game elementen in contexten buiten (video) games. Gamification is een interessant fenomeen. Dagelijks gamen miljoenen jongeren in hun vrije tijd. Tijdens de middelbare schoolperiode wordt er meer uren gegamed, dan dat er tijd op of aan school wordt gespendeerd (!). Gamen is zelfs een sport geworden met internationale toernooien en miljoenen dollars aan prijzengeld.
Wat is er toch met al die games aan de hand, dat kinderen, pubers, ja… en zelfs volwassenen er zo mee in de weer zijn? Wat maakt het spelen van games super aantrekkelijk en hoe kun je de kracht van games doorvertalen naar het onderwijs?

Allemaal vragen die tijdens de themamiddag
Aan de slag met Gamification
op vrijdag 6 november 
in het Innovatiehuis beantwoord zullen worden.

Rob Hulsen (eigenaar van Hulan Studios, Eindhoven) neemt je mee in de wereld van games. Wat maakt een game zo ongelooflijk aantrekkelijk om te blijven spelen? Welke zogenaamde game mechanismen zorgen hiervoor? Wat kan een leerkracht of docent hier uithalen voor zijn/haar eigen les(geven)?
Joris van den Biggelaar (docent Koning Willem I College) laat concrete voorbeelden zien van speelse werkvormen en spelconcepten, waarbij gamification succesvol is toegepast in de praktijk. Hoe kun je spelen en leren combineren? Gaat het spelen niet ten koste van het leren?
Dagvoorzitter Sem van Geffen (trainer/ontwikkelaar Koning Willem I College), auteur van het studieboek Gamification in de klas en community manager van Mission Start, zal ingaan op de belangrijkste tips en tricks bij het ontwerpen van spelconcepten.

Je verlaat de themamiddag Gamification met een eerste schets voor je eigen spelconcept, inspiratie en een concreet beeld van hoe je gamification in de klas kunt toepassen.

Bijdrage:

€ 45,- excl. lunch (Ontvangst om 13.00 uur)

€ 60,- incl. lunch (Ontvangst om 12.00 uur).
De bijeenkomst wordt afgesloten met een netwerkborrel in de huiskamer van het Innovatiehuis.

Aanmelden voor deze Themamiddag kan via de online databank en kies voor Themabijeenkomst Gamification. Ook deze middag is gevalideerd door Registerleraar en levert 3 RU op.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor het invullen